CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

fredag 25. februar 2011

'' Åse Tonight'' NRK-serie

Det har hvert temmelig stille ifra meg de siste par ukene, tiden går så utrolig fort og vi har nok engang slitt med mye sjukdom :(
Men *bank i bordet* det begynner å gå seg til bra nå :D

Men over til det jeg ville fortelle;
som kanskje noen alt har sett, så ligger det nå ute et innlegg på Kort O Mania som handler om den nye tv-serien på NRK som heter Åse Tonight. Som hadde premiere den 23 Februar.
Kort O Mania Design Team fikk en mail i begynnesen av Desember 2010, med en forespørsel om vi kunne tenke oss å hjelpe dem med en ''liten''sak :D
Vi fikk i oppgaver å lage vignetter til karakter presentasjonen. Vi fikk beskjed om å lage et kort med plass til et bilde, så det ble på en måte en slag LO vi lagde :D Vi fikk bilder av karakterene og en del informsjon som beskrev dem. Og vi skulle da ha med mange elementer på, som skulle beskrive karakterene i serien. De kunne evt ta bort en del elementer om det ble for mye, men hadde hvert vanskelig omvendt :)
Det var en stor oppgave vi begav oss ut på :D
Men vi kom i mål og produsentene var kjempe fornøyde :D
Vi lagde til sammen 15 vignetter (Layouts/kort) og vi var et veldig spent Design Team som satte seg ned for å få med seg premieren, for å kunne se hva de hadde beholdt og laget utifra det vi hadde laget til dem :D
På Kort O Mania, ligger det bilder ute av alle de 15 'kortene' vi lagde. Og tar du en titt på Åse Tonight, kanskje du klarer å kjenne igjen noen av dem :D
De har gjort mange forandringer, men det er fullt mulig å kjenne igjen detaljer :D
Kjempe morro :D
Og jeg som ''sjef'' for Kort O Mania, er jo ikke mindre stolt av den aller siste snutten etter programmet hvor det står, ''en stor takk til'' .... der står vi nevt! (feil stavet vell og merke -lol-) Så Morro!
Jeg hadde oppgavene med å lage vignettene til karakteren Pappa og til 'Åses' Tonight Show, og her er det jeg i utgangspunkt fikk godkjent og sendt inn ;



Og her kan dere se et lite utdrag av hva de gjorde og hva resultatet ble til slutt, jeg har hentet bildene i fra NRK nett-tv;

som dere ser utifra pappa karakteren, var det ikke akkurat mye der som lignet i det hele tatt -lol- men som jeg har sett ellers, så har dem på en måte tatt ting ifra diverse ting vi har laget og satt sammen noe som kunne fungere å aminere til tv :D

Uansett så har dette hvert en utrolig morro opplevelse, og på en måte så er jeg litt stolt over å ha deltatt på dette :D Digger serien å jeg da, satt å lo masse og kjente meg godt igjen med Pernille Sørensens karakter 'Åse' :P hi hi :D
Gleder meg til å se neste episode!
Den går på NRK1 på Onsdager kl. 21:40

1 kommentar:

mettepip sa...

Så artig oppgave dere fikk, og for en ære! La merke til scrappinga da jeg så på programmet ja;)
Klem fra
Mette